Turunçlu Günler

17 Nisan 2007

THE FINAL COUNTDOWN

Tam, "Kendimi bildim bileli en iyi yaptigim sey, belki de hayatta uzman oldugum tek alan olan ogrenciligim iki bucuk ay sonra sona eriyor; geri sayim basladi artik" diye dusunurken, fark ettim ki ogrencilik hayatim ardi arkasi kesilmeyen geri sayimlardan ibaretmis zaten. Turk egitim sisteminin ve bize asiladigi "surec-degil-sonuc" felsefesinin de katkilariyla, ilkokula basladigimdan beri 21 sene geri sayarak gecmis gitmis. Yaz tatili, subat tatili, bayram , anadolu lisesi sinavi, hazirlik finali, fen lisesi sinavi, bitmek tukenmek bilmeyen deneme sinavlari, universite sinavi, proficeincy, final donemi, les, master tez onerisi, master tezi, gre, toefl, yeterlik sinavi, makale teslimi, tez onerisi...ve dokotra tezi.

Umarim, bu senelerdir artik kemiklesmis olan geri sayma aliskanligim da ogrenciligim ile birlikte son bulur. Artik sadece kendime karsi sorumlu oldugum icin, ki bunu ne kadar buyuk bir heyecanla bekledigimi anlatamam, ogrenme sureclerimden de zevk almayi, birseyi bitirme zorunlulugum olmadan, sadece kendi istedigim icin yapmayi ogrenmek, buna alismak istiyorum.

Herseyin bu kadar kolay olmadiginin farkindayim, yine bu "deadline"lar pesimi birakmayacak is hayatim boyunca da: makale teslimleri, konferans sunuslari, kidem hevesi ve hirsi, arastirma onerileri, docentlik sinavi...Ama bunlar karsima birer birer ciktiginda, artik sadece kendime karsi sorumlu oldugumu kendime hatirlatip, baskalarinin benden ne bekledigini tahmin ettigime gore degil de, ne istedigime gore davranabilmeyi umud ediyorum.

Butun bunlari dedikten sonra; son geri sayim baslasin: tezimi komiteme teslim etmeme bir ay, savunmama da bir bucuk ay kaldi....

Artik tezim en iyi dostum, sabahlari ona gunaydin deyip, geceleri onun ustune ortecegim yatmadan, kopek dislerim sivrilip, gozlerim gunes isigina bakamaz olana kadar geceleri odama kapanip yazacagim.

Haydi hayirli olsun, umalim son olsun...

1 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]



<< Ana Sayfa